29 10月 2009

[好聽] Jack Johnson: Angel



下班,返回工作室的路上, Jack Johnson 的 Angel 旋律一直在腦中迴轉…我真的遇過天使哦~

這位歌手堅持用最「自然」的方式表達自己的創作。一群人搭了一間用太陽能和風力驅動的錄音室,希望能減少因為耗損能源而造成的環境負擔,甚至連 CD 內用的紙,也全部是再生紙。歌詞太美了…美得讓我只能很粗糙地將之轉成另一種語言…

I've got an angel
我曾經遇到過天使哦
She doesn't wear any wings
雖然她沒有翅膀
She wears a heart that can melt my own
但她有一顆可以融化我的心
She wears a smile that can make me wanna sing
還有一個讓我忍不住想歌唱的微笑


She gives me presents
她每次的現身
With her presence alone
都像是給我好多的禮物
She gives me everything I could wish for
她就是我所有的願望和夢想
She gives me kisses on the lips just for coming home
我不過是到家,她也會在我的脣上給我一個吻


She could make angels
她能讓身邊的人都變成天使
I've seen it with my own eyes
這我可是親眼看過的
You gotta be careful when you've got good love
如果你得到了天使的愛,那你一定要小心呵護它
Cause the angels will just keep on multiplying
這麼一來,天使就會愈來愈多囉

But you're so busy changing the world
一般人總是費力地要改變這個世界
Just one smile can change all of mine
但她的一個微笑就能改變我的全部了

We share the same soul
我們其實是同一個靈魂吧
Oh oh oh oh oh ohhh

We Share the same soul
我們其實是同一個靈魂吧
Oh oh oh oh oh ohhh

We Share the same soul
我們其實是同一個靈魂吧
Oh oh oh oh oh ohhh
Oh oh oh oh oh ohhh
Umm umm umm uhhhhhhmm

0 意見:

張貼留言